Нова сцена за застрахователна защита за филмите

28 Януари 2013 г.,zastrahovatel.com

 

 

Lloyd’s Syndicate ProSight 1110 предложи на независимите филмови продуценти уникален застрахователен продукт за покриване на щети при производство на филмови продукции. Покритието включва както невъзможност да се завърши продукцията поради недостиг на бюджет, така и неспазване на предварително определеното време. Това е първият застрахователен продукт, който предлага и двете покрития в едно, се казва в изявление на специализирания сайт на Lloyd’s.

„Покритието е известно като“Complete“. Той съчетава застраховка на продукцията с „филмови облигации“ (film bond), две форми на застраховане, които обикновено се продават отделно от различни застрахователи, обединяването им в един договор е по-ефективно и осигурява подобрени нива на покритие“, обясни Ивон Кордова, старши вицепрезидент на ProSight Specialty, Калифорния.

Кордова обяснява, че оформянето на филмовите облигации може да отнеме много време. Това означава месеци загубено време. С този застрахователен продукт условията на договора могат да бъдат договорени много по-бързо и снимките да започнат по-рано.

„Един договор и един доставчик на услуга означават по-голяма договорна сигурност и яснота на покритието. Ако възникнат претенции, разрешаването им ще бъде по-бързо и споровете са по-малко вероятни“, коментира специалистът.

Според Кордова въпреки трудните няколко години филмовата индустрия се справя доста добре, като посещенията в киносалоните и откупуването на филмови права остават силни, а и нови технологии като 3D помогнаха на продукциите на кинотворците да пожънат дори още по-голяма популярност.

Независимите филмови продуценти, към които е насочен продуктът, ще могат да подсигурят своята инвестиция и са въодушевени от новия продукт, заявява Кордова.

Успехът на независими филмови подукции като филмите, носители на награди „Оскар“, „Речта на краля“ (Kings Speech) и „Беднякът милионер“ (Slumdog Millionaire) доведе до повишаване на търсенето на нискобюджетни филмови продукции. Купувачите търсят нови филми за киносалоните и телевизионния екран, а цените, които се плащат за филмови права, нарастват, коментира специалистът. Според Кордова всичко това говори за позитивно бъдеще за независимия филмов сектор и за силно търсене на конкурентно филмово застраховане“.

Lloyd’s обясни, че застраховката на продукцията покрива широка гама от рискове, свързани със снимките, като застраховка на гласове, подпори, гардероби, природни условия, оборудване, увреждане на филмови негативи и щети, нанесени на трети страни. Един от най-големите рискове за филмовите продукции е, когато водещ режисьор не е в състояние да завърши снимките. Например Хийт Леджър почина трагично през 2008 г. по време на снимките на „Сделката на доктор Парнасъс“.

Кордова посочи, че филмовите облигации касаят завършването на продукцията. Те гарантират, че филмът ще бъде завършен в срок и в рамките на бюджета и обикновено са необходими на независимите филмови компании, когато изискват финансиране от банки и инвеститори.

Тези полици се правят "по поръчка", т.е. с индивидуални писмени споразумения. Тези преговори отнемат много месеци и изискват по-задълбочен анализ според Джули Абът, Film & Entertainment Underwriter в Lloyd’s. Застрахователите от ProSight имат богат опит в изготвянето на фирмови облигации и филмовото производство и са в състояние да погледнат сценария, филмовия екип, както и графика на филма, и да седнат с режисьори и продуценти на масата на преговорите, за да се уверят, че филмът може да бъде завършен в срок и в рамките на бюджета, добави тя.

Lloyd’s посочи, че ProSight вече е осигурил застрахователна защита на над 170 филма в САЩ. Той придоби Syndicate Lloyd 1110 в края на 2011 г., като това придобиване позволява на ProSight да предложи застрахователна защита на своите специализирани клиенти, включително медии и развлекателни продукции, в много повече страни чрез широка мрежа на Лойд .

Филмовата индустрия е наистина глобална и не може да се подценява необходимостта за международно покритие, подчерта Кордова. Например Hollywood blockbuster 300 е написан и режисиран от американци, произведен от италианци, но актьорите в ключовите роли са шотландски, бразилски и английски, а е бил заснет в Канада. „Филмовите застрахователи са принудени да работят на широка международна почва“, отбелязва Абът.

Международното покритие за завършване на продукция ще бъде особено привлекателно за фирмите, произвеждащи филми в държави, които предлагат данъчни стимули, за да привлекат продуцентски компании от чужбина, като например Великобритания, Ирландия, Канада и някои части на Европа.



Изпрати мнение или коментар
Уважаеми читатели,
Екипът на Zastrahovatel.com ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения и коментари, съдържащи нецензурни квалификации.
Име:
E-mail:
Вашият коментар:


 
Застрахователна библиотека
Полезни връзки