Генерален секретар
- Застрахователни компании
- Пенсионно и здравноoсигурителни компании/НОИ
- Банки
- Брокери / АЗББ , БАЗБ
- Комисия за финансов надзор
- Гаранционен фонд, НББАЗ
- Асоциации / Съюзи
- Фондация "Проф. д-р. В. Гаврийски"
- Специализирани ВУЗ
- Kурс на БНБ за 29.11.2024 г.
- 1 USD= 1.78419 лв.
- 1 EUR=1.0962 USD
- Валутен калкулатор
ДЗИ и СИБАНК представят ВЪВ ВРЕМЕ НА ПРОМЯНА
На пресконференция, която се проведе в Централата на ДЗИ, беше обявено откриването на изложбата „ВЪВ ВРЕМЕ НА ПРОМЯНА: Модерното изкуство в Белгия 1880 – 1950” с избрани произведения от колекцията на KBC.
ДЗИ и СИБАНК
представят
ВЪВ ВРЕМЕ НА ПРОМЯНА: Модерното изкуство в Белгия 1880 – 1950
Избрано от колекцията на KBC
Изложбата се организира съвместно с Посолството на Белгия в България по повод белгийското председателство на Съвета на Европейския съюз.
Куратор: Хилдегард Ван де Велде
Прес конференция – 24 ноември 2010, (сряда), 11.00 часа
ДЗИ-Централно управление, бул. Цар Освободител №6, ет. 2
Галерия „Върхове”, ул. Славянска 2, София
24 ноември 2010 – 10 януари 2011
Откриване – 24 ноември 2010, (сряда), 18.30 часа
В края на деветнайсети век изкуството в Европа претърпява значителна метаморфоза. Тя започва във Франция, където картината на Моне Импресия. Изгрев слънце става символ на импресионизма и модернизма. В края на деветнайсети век Белгия е една от най-индустриализираните страни в Европа. Това спомага за възникването на заможна средна класа, която е жадна за култура. Така се появяват покровители на изкуството и изложби, които привличат широката общественост. Водеща роля в промяната на европейското изкуство изиграва белгийският художник Джеймс Енсор, който се увлича първоначално по импресионизма и експериментите със светлината и цвета. Творчеството на Енсор има много сходства и със символизма, заради типичната му образност – демони, маски, и други странни създания. Той е признат също и за предшественик на експресионизма и сюрреализма – два стила, които достигат своя апогей в периода между двете световни войни. Техните белгийски представители – Констант Пермеке и Рене Магрит – печелят международно признание. Уникален е приносът също на Брабантските колористи, които са силно повлияни от френския фовизъм; те експериментират с едно по-деликатно равновесие между цвят и форма и се радват на голям успех до навечерието на Първата световна война.
Артистичният живот в Европа се възражда отново през 20-те години на двайсети век с появата на експресионизма и сюрреализма, следвани от абстрактното изкуство – тенденция, която приема множество различни форми. След Втората световна война културният живот в Белгия отново процъфтява.
През 1951 г. се разпада експерименталната група Кобра, което бележи края на Модернистичния период в историята на белгийското изкуство. Дейността на тази група отваря път за съвременното изкуство.
Изложба представя шедьоври от началото на 20 век, на изявени художници като Джеймс Енсор, Фелисиен Ропс, Гюстав Ван Де Вустейне, Рик Воутерс, Леон Спилиаерт, Констант Пермеке и Рене Магрит и други представители на един от най-важните периоди в развитието на изкуството в Белгия.
"Презастраховане"
Христо Драганов, 2001 "“Оптимизиране на длъжностите в застрахователното дружество”"
гл.ас. д-р Галина Димитрова, 2010 г. "Капиталовите системи: Ролята им за решаването на пенсионния "
Българската асоциация на дружествата за допълнител, |